Co jsou to PR články
Asi málokdo z nás již někdy slyšel termín PR článek https://www.seolight.cz/revolucni-pr-clanky. Přesto jsme se s ním setkali alespoň jednou všichni. Tedy alespoň ti z nás, kteří čtou noviny či časopisy nebo chodí na internet. Ač se to totiž na první pohled nemusí zdát, jsou poměrně běžné. O co se tedy jedná?
V podstatě jde o reklamu, nejčastěji tiskovou, tvářící se jako klasický seriózní článek. Například reklama na čističku vzduchu může být zamaskována v článku o tom, jak je ovzduší znečištěné, a jak si vzduch doma vyčistit.
Jedná se o poměrně používanou praktiku s jistou účinností. Koneckonců, kdyby neúčinkovala, dávno by se přestala používat. Přeci jen stojí peníze, konkrétně je třeba zaplatit člověku, který pro nás tento článek napíše, a následně danému časopisu za inzerci.
Jaký je tedy účel toho všeho? V podstatě jde o jistý druh klamavé reklamy. Přestože totiž tyto články musí být označeny například slovy „public relation“ či „inzerce“, obvykle je toto označení uvedeno malým písmem na boku, tak, aby bylo co nejméně nápadné.
Cílem je tedy to, aby si čtenář myslel, že čte skutečně článek z daného časopisu a nikoliv reklamu. To má totiž přispět k důvěryhodnosti daného produktu, neboť jej přeci doporučuje můj oblíbený časopis, takže nemůže být tak špatný.
Není třeba říkat, že hlavním cílem jsou obvykle starší a důvěřiví lidé, kteří věří tomu, co si přečtou. A asi nebude žádným překvapením, že naprostá většina těchto produktů buď není příliš kvalitní, nebo ani nemůže fungovat přesně tak, jak je inzerováno.
Co tedy s tím dělat? Hlavní pomocí v tomto případě je číst skutečně všechno na stránce. Dobrým indikátorem toho, že se jedná o reklamu, je to, když je v článku několikrát uveden přesný název nějakého produktu. V běžných článcích se totiž toto vyskytovat nemůže.
Tak tedy pozorně čtěte, hlavně malá písmenka, a pokorněte i své rodiče či prarodiče. Ti jsou totiž nejvíce náchylní na tento způsob reklamy naletět.